lauantai 26. elokuuta 2017

Pukkilan puikkopäivä 2017

Sunnuntaina 13.8. oli jälleen Ilu järjestänyt puikkopäivän ja sinne oli tietysti päästävä kuten aina ennenkin (paitsi sen yhden kerran kun olin matkoilla). Tuttuun tapaan nappasin Jaanan kyytiin Riksusta ja matka pääsi alkamaan. Tämä näky odotti meitä heti Kohisevan edessä ja mähän olin kerrasta myyty kuten arvata saattaa. Näitä ihanuuksia oli pakko päästä hipelöimään heti. Olipa onni, että Jäärä antoi mulle vähän törsäysrahaa ;)
 
Tällä kertaa olimme Kohisevan alakerrassa ja tunnelma oli tiivis. Paikalla oli lankamyyjiä ja myös puheita/esittelyjä pidettiin kuten yleensäkin. Päivä meni siivillä ja paljon jäi mukavaa muisteltavaa. Jaanan lisäksi paikalla oli muutama muukin ystävä ja oli kiva vaihtaa pitkästä aikaa kuulumisia. Nyt vasta huomaan, että onpa meillä kaikilla vakavat ilmeet, ei meillä silti tylsää ollut, hih!

Kohisevassa on todella hyvät salaatit ja niitä olin vähän toivonutkin. Viimeksi meillä oli buffa, mutta mä tykkään enemmän tästä järjestelystä. Söin valtavan lohi Ceasar -salaatin ja join erikoista kolajuomaa. Salaatti oli niin iso, että luulin että se ei lopu koskaan. Tulin kyllä tosi täyteen, vaan eihän sitä koskaan niin täynnä ole etteikö jälkkäriä jaksaisi, sillehän on olemassa ihan oma kolosensa. Juustotorttu vadelmakastikkeella oli suussa sulavaa. Onkohan tämä heidän itse tekemää vai tuleeko jostain, olisi kiva saada sitä toistekin. Vaikka vähän useamminkin...
Ensin esitelmöi Tiina Huhtaniemi Tukuwoolin tarinaa ja elämää josta kuva jäi sitten ottamatta. Tässä viimeisin: Minna Haveri: 
Pehmeä taide – langalla veistetyt viestit. Kaikkea sitä voikaan langoista tehdä! Mm. virkatun poliisiauton joka oli kyllä todella aidon näköinen.
Ja tässäpä sitten mun ostokset. Ihania Ilun lankoja, mä oon niin hypistellyt näitä! Osasta tulee huiveja, ehkä...osasta sukkia. Kaksi oikeanpuoleista ovat sukkalankaa.

Ja sitten sokerina pohjalla...kun vein Jaanan takaisin Riksuun, antoi hän mulle synttärilahjan. Kirjekuori. Onpas salamyhkäistä! Kuoressa oli lahjakortti Riihimäen Pieneen nappipuotiin ja yllätys yllätys, lahjakortti on jo lunastettu! Ostin vähän lankaa (kumma juttu) ja lopuilla ihanaa tirppakangasta jota oon koko kesän himoinnut. Siitä tulee mulle ja Merille keittiön pöydälle kaitaliinat. Kiitos Jaana :D

8 kommenttia:

  1. No varmaan oli kiva päivä ja siellähän oli näköjään taas kaikki koolla.
    Kivat langat ostit ja reilusti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina siellä on kivaa ollut ja näkee tuttujakin, paitsi yksi bloggari joka on ollut joka kerta tähän asti, ei nyt ollutkaan paikalla. Langat on superihania. Tukuwoolia tyydyin vain hipelöimään.

      Poista
  2. Kiitos itsellesi seurasta ja kyydistä. Kanssasi on mukava viettää Puikkopäiviä:)
    Jaana P.

    VastaaPoista
  3. Täällä meillä päin sitä joutuu olemaan nettikauppojen varassa, jos mielii "erikoisempia"lankoja saada. Näitä laitamien haittoja.... vai liekö hyötyjä - karkais varmaan mopo ihan käsistä ;).

    Mukavaa syksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No täällä kanssa ihan metsässä asutaan ja ihmisten ilmoille on matkaa vaikka pääkaupunkiseudulle onkin vaan tunnin matka. Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus, nettikaupassa se mopo lähtee hyvin pian keulimaan, koska kortilla on niin helppo maksaa ;)

      Hyvää syksyä sinne myös :)

      Poista
  4. Kuukausi hurahti taas, mitäs oot puuhannut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äkkiä se aika hurahtaa kun on paljon tekemistä. Päivät ja viikot menee siivillä. Jospa nyt viikonloppuna ehtisin postata...aina se jää muiden kiireiden jalkoihin näköjään.

      Poista