sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Krouvin kyläpäivät 2015

On tää lomalaisen elo kiireistä kun ei ehdi edes blogia päivittää... Parit postaukset tulee nyt peräkanaa, mutta ei voi mitään.

Meidän oman kylän suurin tapahtuma Krouvin kyläpäivät eli vanhanajan käsityöläismarkkinat oli 4.-5.7. Tämä oli jo 11. kerta, tosin nykyään ne ovat joka toinen vuosi aiemman jokavuotisen tapahtuman sijaan. On niissä niin kova homma, se alkaa jo edellissyksynä ja varsinainen voimankoitos kestää kolmisen viikkoa alun järjestelyjen ja lopun siivoamisen ja purkutöiden puitteissa. On se kuitenkin vaan niin mieluisa tapahtuma, että kyllä sen jaksaa pakertaa. Aiemmin meillä oli korvikekahvila kun teemana oli pula-aika, nyt teemana oli vilja ja korvikekahvila oli muutettu pannukahvikahvilaksi. Pannukahvi olikin tosi hyvää. Lissu oli leiponut kahvilaan pannukakkua ja mä tein kauralastuja. Olihan meillä muutakin ruokaa toki tarjolla. Krouvin ravintolassa oli kasvisohrattoa ja sillilautanen, kahvipisteestä sai makkaraa ja tavallista kahvia ym. Lettupisteessä paistettiin lettujen lisäksi vohveleita ja tietysti kuten aiempinakin vuosina Aksun soppatykki tarjosi antejaan.

Paljon oli taas työnäytöksiä ja myyntikojuja. Mä tuttuun tapaan tietysti kehräsin pitsinnyplääjien kanssa. Nyt on jo sovittu, että ensi kerralla mä saan kehrätä ulkona kojussa, luokassa oli niin kuuma. Ensi kerralla tietysti on kylmät kelit...haha!

Edit: Mun raidallinen mekko on teetetty Pienessä nappipuodissa Riihimäellä. Eikä hinta päätä huimannut! Kankaan ostin Eurokankaasta jämäpalana ja riitti nipin napin mekkoon. Essu oli jo ennestään. Mun entinen mekko oli liian paksu/kuuma ja halusin jotain kevyempää ylle, josko taas on lämmin keli. Se kannatti. Samalla rykäisyllä tilasin kesämekon ja se pitäisikin käydä lunastamassa samaisesta paikasta. Sanna on niin avulias ja mukava ja on se kiva kun voi tilata melkein mitä vaan :)
Pannukahvikahvila
Myyntikojut
Työnäytöksiä
Karitsat olivat vatsat pinkeinä kun lapset syöttivät niitä innoissaan :)
Komeita kaneja oli myös paikalla.
Mä kehräämässä.

4 kommenttia:

  1. Siis voi vitsi, olitko sä siellä koulun sisällä??? Ilmankos me ei nähty sua kun ei siellä sisällä käytykään..

    VastaaPoista
  2. Ootpas hieno kehrääjä, kauniit kuvat.

    VastaaPoista
  3. Oletpas sinä hyvän näköinen siellä kehräämässä. Minäkin haluaisin osata tuon taidon.

    VastaaPoista
  4. Tinksu: Joo mä olin luokassa, siellähän oli kaikkea muutakin, mm. ryijynäyttely ja monta myyjää myymässä omia tuotteitaan. Harmi ettet sisälle tullut. No ens kerralla mä varmaan oon ulkona kojussa kun sisällä oli jälleen niin vietävän kuuma.
    Kristiina: Voi kiitos :)
    Sude: Heh, kiitos. Kaikki on opeteltavissa, en mäkään ole kuin vasta jotain 6 tai 7 vuotta kehrännyt. Kyläpäivät sijoittuvat menneeseen aikaan, niin täytyy pukeutua sen mukaisesti.

    VastaaPoista