sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Joulukalenterisukka

Ihanaa kun saa nyt joka päivä neuloa itselleen edes 6 kerrosta päivässä :) Muutenhan tässä on mennyt aika ystävien ja tuttujen tilauksia tikutellessa. Raastavinta oli tehdä 10 paria siililapasia, ne tulee jo suorastaan korvista! Tilattiin tosin 15 paria, mutta sanoin etten ole varma ehdinkö ja onneks ei tullut luvattuakaan. On tollanen sarjatuotanto jo aika kuluttavaa. Plääh. Lisäksi tein viisi paria tossuja, mutta niitä en nyt edes kuvannut.

Mä yritin laittaa joulukalenteriin värit vähän niinku sateenkaaressa, mutta saa nähdä millanen on lopputulos. Vaikka inhoan oranssia ja keltainenkaan ei hirveästi inspaa, on nekin päässeet mukaan. Nää on siis jämälankasukat.
Tässä ne siilit. Kun tilaaja nyt vielä vastais mun yhteydenottoihin. Ei ole kovin kivaa jos joku tilaa jotain eikä sitten tule lunastamaan niitä. Mulla on näissä langoissa kuitenkin jokunen kymppi kiinni...! Voihan tietysti olla, että on vaikka matkoilla, mutta kai sitä nyt vois edes viestiin vastata. Tuleehan siitä vähän valju olo, että toinen ei oikein arvosta jos ei edes viestiin vaivaudu vastaamaan.
Outi antoi mulle Katjun luona hiiri-sytykkeen malliksi ja mä koitin eilen tehdä samantapaisia. Viikset jätin suosiolla pois kun tuntui turhan teräviltä. Ei ainakaan tuu kissalle mitään silmävammaa jos menee hiirien kanssa tekemään lähempää tuttavuutta.
Tää alempi on siis mun väkertämä.
T osti mulle omat Hait lampolaan, kun mun kesällä ostamat saappaat kesti peräti kuukauden! Punaiset Hait mulla oli jo ennestään ihan normi saappaina, mutta nää mustat on hyvät lampolaan, ei näy jokainen kurapilkku heti, vaikka huuhtelenkin ne aina sisälle tullessa, ainakin näillä mutakeleillä. Vettä tulee nytkin, ja on muuten tullut lähes koko viikonlopun kuin Esterin ahterista. Ei kiva.
Viiru on ollut mun kaverina ja se on nauttinut olostaan. On se vaan niin lutunen :) Aamulla mä neuloin sohvalla ja Viiru makoili mun vieressä.
Meri kävi tänään koiran kanssa ja oltiin ensin lenkillä säkkipimeässä (onneks T antoi mulle tosi tehokkaan otsalampun) ja sit lämmitettiin sauna. Laatuaikaa äidin ja tyttären kesken siis. Ja just äsken mä ihmettelin, että miten mun hiukset tuntuu niin oudoilta, sit tajusin että mullahan on hoitoaine jäänyt tukkaan, voi piip! Nyt mun pitää lähteä se uudestaan kastelemaan ja huuhtelemaan vaikka meinasin lähteä nukkumaan, no ei auta...

3 kommenttia:

  1. Hyvän näköisiä hiirilapasia. On tosi tylsää tehdä kasa samanlaisia, kun olisi tehtävänä muitakin töitä, sama minulla on välillä apinoiden kanssa ollut. Kyllä on ikävä tilaaja, jos ei lunastakkaan tilaustaan, mutta tuo on semmoinen malli, että saat ne kyllä myytyä muuallekin. Eikä mene pilalle, vaikka osa jäisi myytäväksi ensi joulun alla .Onneksi eivät ole kakkuja =)
    Tuo hiirisytyke on tosi hauska. Empä ole moisia ennen nähnyt.
    On näköjään sinullakin hyvä neulontakaveri, tuo Viiru. Viiru kehrää ja sinä neulot =)

    VastaaPoista
  2. Mulla on hiirisytykkeet dippausta vaille valmiit. Nätti sukka tulossa.

    VastaaPoista
  3. Sude: Niin siis nuo piti kyllä olla siililapasia, näyttääkö ne hiiriltä...?!? Eihän ne pilalle mene jos ei tilaaja lunastakaan niitä, mutta kun mä oon sitten kuluttanut hirveästi aikaa niihin ihan turhaan kun olisi ollut muutakin tekemistä. Ja tarvitsisin ne rahatkin niistä ei sen puoleen.
    Joo mustakin nää hiirisytykkeet oli suloisia, en ollut kanssa aiemmin nähnyt ennen kuin Outi niitä näytti. Viiru on kyllä ihan huipputyyppi :)

    Katju: Ai säkin oot tehnyt niitä :) Mä oon vasta 4 kpl ehtinyt, mutta kohta varmaan teen lisää. Ai kiitos, mä tykkäsin tosta alusta, mut nyt alkaa jo olla liikaa väriä mun makuun ;)

    VastaaPoista